۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

چرا در ایران امروز عده ای روزه هستند و عده ای روزه نیستند ؟

در این سالها با پیشرفت های چشم گیر علمی به خصوص آن دسته از پیشرفت ها که خطری جدی برای ادیان الهی و الله مدینه به شمار می آیند در ایران دو دسته تفکر به وجود آمده 1-تفکر اسلامیون 2-تفکر بی خدایان

در حالی که در دهه های گذشته همه ی ایرانیان خود را عضو یک دسته که اسلام باشد میدانستند و تنها عده ی کمی بی خدا بودند و نقد دین میکردند!اما این روزها شاهد دو دستگی بیشتری در میان اسلامیون و بی خدایان هستیم .

اسلامگرا:

اسلامگراها در ایران شامل از دو دسته هستند:

دسته ی اول خانم ها و آقایانی هستند که بسیار مقدس مآب هستند،بسیار سعی دارند رفتار و اعمالشان به مسلمانان در صدراسلام شبیه باشد،اهل نذر دادن و روضه خوانی و برگزاری مراسم دعا خوانی هستند،برای امامان مخصوصا امام حسین کفش از پا میکنند،جامه دری میکنند و ساعتها در گرما و سرما راه میروند و بر سر و سینه میزنند واشک می ریزند و طلب مغفرت میکنند.

این دسته از اسلامیون در هر مجلس و مکانی که هستند از ایدئولوژی محمدیسم دفاع میکنند،آنرا ایدئولوژی بس قدرتمند،جامع،مفید و مطلق بدون نقص میپندارند از عیوب دینیشان آگاهند اما در کمال خونسردی با ربط دادن موضوعاتی از قرآن به علم روز هم چنان سعی در درست و جامع نشان دادن ایئولوژی محمدیسمشان هستند و هیچ گونه ایراد و ضعفی در دستورات و احکام دینیشان نمیبینند( مانند اینکه با دختر هفت ساله میتوان ازدواج کرد و نه سالگی با او زفاف نمود و یا هر مردی می تواند چهار زن دایم و نود و نه صیغه و همزمان با این صد و سه زن، هزاران کنیز بی شمار داشته باشد و یا قبول برده داری به عنوان حکم الهی که یک مسلمان حق این را دارد که در جنگ علیه کفار انسان آزاد را برده نماید و گاهی هم اگر زن شوهر دار را در جنگی علیه کفار اسیر کرد و حتی شوهر او زنده بود، حق بهره کشی جنسی از آن زن متعلق به آن فرد مسلمان است و صدها حدیث و روایات احمقانه و غیر منطقی و غیر علمی که از محمد و یا دوازده امام شیعه بر جای مانده است ) و هرگاه مشکلی که کاملا بیانگر نقص دینشان است که با عقل و منطق انسان 1400 سال پیش طراحی و بیان شده است مطرح میشود با عقل و منطق انسان امروزی به کمک آن نقص و درست جلوه دادن آن و تبدیلش به حسن میروند!

این دسته از اسلامیون با کسانی که ایدئولوژی آنان را قبول یا باور ندارند با غیظ و عصبانیت رفتار میکنند و گاهی که از دستشان (بنا بر دستور الله و برای رضای الله) بر آید به آن اشخاص صدمه ی جانی و مالی وارد میکنند،مثلا اگر کسی روزه نباشد این عده با کمال میل و رضایت حاضرند آن شخص برای هر روز روزه خواری شلاق بخورد(شکنجه شود)و حتی گاهی دوست دارند خودشان به آن شخص شلاق بزنند چرا که فکر میکنند کاری خدا پسند و موجب بهشت رفتن است!این دسته از مسلمانان انسانهای خطرناک و مخربی هستند چرا که برای ماندگاری این ایدئولوژی محمدیسمشان حاضرند دست به هر کاری بزنند و تمام اصول حقوق بشر را زیر پا گذاشته و حقوق بشر مطلق اسلامی ( که با هم فکران نرم و لطیف و با دگر اندیشان به شدت خشن و غیر انسانی رفتار میکند) دایر کنند!

دسته دوم شامل عده ای است که من آنان را خدا قشنگ نامیده ام ! این عده فقط دعا های زیبا میخوانند(الهی دستانم را به سوی تو دراز کرده ام مرا نا امید از در خانه ات باز نگردان!یا الهی من در کلبه ی حقیرانه ی خود چیزی دارم که تو در عرش کبریای خود نداری من چون تویی دارم و تو چون خودی نداری!!!)

بیشتر خدا را در لفظ باور دارند تا در عمل و در عین حال هنگامی که با افرادی که در عمل خداباور هستند (دسته اول اسلام گرا ها ) روبرو میشوند بسیار کامل و بی نقص نقش خود را با این سناریوی که آنها هم بسیار در حفظ دین و انجام اعمال و احکام دینی کوشا هستند حفظ هستند و خوب بازی میکنند و به عبارتی نقششان آنچنان زیر پوستی شده که خودشان هم باورشان شده که در عمل هم مسلمان هستند!

این عده دو شخصیتی هستند!در جایی بسیار به روز بسیار مدرن و در جایی بسیار الله پرست و معتقد جلوه میکنند! در حالیکه درهر دو حالت هیچکدام نیستند!نه بروز و مدرن و نه الله پرست واقعی،بیشتر یک زندگی شخصی و خدای شخصی دارند (به عبارت دیگر خدای جدیدی بر بنای فرسوده الله آنها بنا کرده اند )!

و در سر شماری ها هم مسلمان نامیده میشوند،در حالیکه هیچکدام از آداب اسلامیون را به جز دعا خوانی و نقش مسلمانی بازی کردن را به جا نمی اورند اما سخت خود را مسلمان دانسته و با کسانی که با تعدادی از احکام دینی اشان مشکل دارند به بحث و مجادله پرداخته و سعی بر قانع کردن آنها در مورد درستی آن احکامی که خود هیچ یک را انجام نمیدهند دارند(به عنوان مثال زنی که به شدت از احکام چهار زنی و صیغه در اسلام دفاع می کند اما به هیچ وجه حاضر نیست که شوهر خودش همسر دوم و یا همسر صیغه ای اختیار کند و یا با تمام وجود از ماه مبارک رمضان دفاع میکند در حالی که خودش هرگز روزه نمیگیرد و توجیه می کند که خدا خودش از شرایط من آگاه است که روزه گرفتن برایم سخت است و به کارم لطمه میزند و هرگز هم به این فکر نمیکند که خدایش به خاطر این سرپیچی برای او مجازاتی در نظر بگیرد).

خدا قشنگ ها میگویند خدا زیباست و زیبایی ها را دوست دارد پس من با این لباس و این مدل مو زیبا تر میشوم پس خدا دوست دارد در حالی که الله رک و پوست کنده دوست دارم ها و دوست ندارم هایش را عنوان کرده!

اینان افراد نادانی هستند چراکه بسیاری از کارهایشان از بوسیدن نامزد و دوست جنس مخالفشان گرفته تا موهایی که از روسری اشان بیرون مانده تا فیلم سکسی دیدنشان تا خوردن مشروب تا سگی که در خانه نگهداری میکنند تا لاک روی ناخن و تتوی بدن و آستین مانتویی که تا آرنج بالا زده شده و تا خود ارضایی و تا سکس با زن یا مرد متعهل و ……………….همه و همه به شدت در قرآن و احکام دین اسلام و مفسران دینی(دین فروشان) و به وسیله محمد و الله رد شده و مورد غضب واقع شده!

و نادانی آنها از این روست که الله را خوب نمیشناسند و به اللهی که خوب نمیشناسند باورمند هستند!

دوستش دارند و گمان میبرند که الله نیز آنها را دوست دارد!

واللهی را که با تمام قوا خواستار اجراو فرمانبرداری مطلق از دستوراتش شده را کوچک میشمارند در حالی که هیچ آگاهی به کارشان ندارند!چرا که هر روز کارهایی را که الله با آنها مخالف است وآن اعمال را اعمالی شیطانی میداند انجام میدهند و باز هم خود را مسلمان و باورمند به الله میدانند و هیچگاه فکر نمیکنند که به جهنم میروند چون برای کارهای خلافشان از نظر الله هزاران دلیل دارند!

مثلا میگویند:خدایا مشروب خوردم چون حالم گرفته بود توکه درک میکنی نه؟!

یا مثلا سگ در منزل نگهداری میکنند و هرگاه در خیابان به سگشان گیر میدهند و میخواهند سگ را توقیف کنند ماموران الله را مقصر میدانند و به آنها فحش و ناسزا میگویند که اینان بی فرهنگ و از خدا بی خبر هستند در حالی که آنها از الله با خبر هستند و این خودشان هستند که الله شخصی دارند و از الله مدینه و دستوراتش بی خبر هستند!

خلاصه حال و روزشان بسی تاسف بار است چراکه ندانند که ندانند و در جهل مرکب ابد الدهر بمانند!

بی خدایان:

بی خدایان ایران هم دو دسته هستند، دسته ی اول شامل عده ای خردمند و با سواد است که از روی مطالعه و آگاهی پیدا کردن و استفاده از خرد و منطقشان الله و هر خدای اختراع شده ای را رد میکنند و بر دلایل علمی و منطقی تکیه میکنند و برای آگاهی دادن و کمک رسانی به کسانی که در دام الله مدینه و خدایان اختراع شده گرفتار شده اند همواره میکوشند،بحث های منطقی میکنند وتنها از روی کینه و مشکلات ناشی از چند سال خدا باوری صحبت نمیکنند و میکوشند واقعیت ها را آنطور که هست بیان کنند و نتیجه و برداشت از نقد موضوعات دینی را به عهده ی خود شخص میگذارند.

همینجا به آنها خسته نباشید میگویم و امیدوارم این میخ آهنی (خرد)که در دست دارند در سنگ(افکار منجمد شده ی خداباوران و خرافات باوران)فرو رود!

دسته ی دوم بی خدایان،اینان عده ای هستند که خودشان هم نمیدانند برای چه بی خدا شده اند؟!

زمانیکه که با آنها به بحث پیرامون خدا بپردازی و علت بی خداییشان را جویا شوی، با جمله ی خدا چیه بابا بی خیال به تو پاسخ خواهند داد!

یعنی بی خدایی آنها از روی مطالعه و آگاهی و خردشان نیست!

در یک دقیقه پنج بار میگویند به خدا و بعد هم میگویند اَه…شیت…دهنم عادت کرده…یاید ترکش کنم…

و بی خدایی را تنها در به زبان نیاوردن نام الله و نگرفتن روزه و نخواندن نماز میدانند

و گاهی که چند خطی از اخبار روز را از جایی یا از زبان کسی میشنوند سریع شروع به اظهار نظر و فلسفه بافی های کم ارزش میکنند و دایم با ادای کلمه ی اینها اونها و … سعی در متمایز نشان دادن خودشان و ابراز بی خداییشان به اشخاص دیگر میکنند،این دسته از بی خدایان،بی خدایی را بیشتر یک جور کلاس یا لباسی که مد شده می پندارند تا یک فکر و ثمره ای از تلاش کسانی که با استدلال های علمی و منطقی خدا را نقض میکنند!

زمانیکه در مورد مثلا سنگسار با آنها صحبت میکنی میگویند:اینها یک مشت عرب وحشین و این کارا چیه و این کارا دیگه از مد افتاده و هیچ جای دنیا دیگه از این کارها نمیکنند! و در نظراتشان هیچ اثری از علم و منطق و حرف بدرد بخور نیست!

و کافیست از آنها بپرسی که اگر همسر خودت به تو خیانت کرد و با زن یا مرد دیگری همخواب شد تو بازهم حاضری که حکم سنگسار انجام نشود؟

به مِن مِن کردن می افتند و کمی در فکر فرو میروند و هر جوابی جز جواب منطقی به شما تحویل میدهند!مثلا ،خوب من هنوز ازدواج نکرده ام،یا من همچین کسی را انتخاب نمیکنم!

یا اگه این کار را بکنه دوست دارم خفش کنم سنگسار هم کمشه!

یا فعلا که اتفاق نیافتاده حالا هروقت که اتفاق افتاد اونوقت میگم نظرم چیه!

تعدادی هم با فشار جملاتی از یک بیخدا را که در جایی دیده اند تکرار میکنند!

این عده از بی خدایان شبیه به همان دسته ی دوم اسلامیون هستند که نه میشود بی خدا نامیدشان و نه میشود اسلامی نامیدشان در حالی که سخت اصرار به بیخداییشان دارند!اما هیچ یک از رفتار های معقولانه و منطقی که بر اساس مطالعه و آگاهی از این موضوع (بی خدایی) باشد را ندارند!

و برای جلب توجه اظهار به بی خدایی میکنند وقصدشان بیشتر جلب توجه است تا خرد گرایی

و فردا روز اگر به گوششان برسد که مثلا در جایی وسط پیشانی ساعت کار میگذارند و عده ای بر این باورند که این بهترین کار است و هر لحضه از زندگی را بهتر حس میکنیم ،از موضع بی خدایی کنار کشیده و به جمع متفکران و منتقدان ساعت پیشانی ها می پیوندند و هیچ گاه نمی دانند برای چه بی خدا شدند و برای در جمع ساعت پیشانی ها هستند و برای چه این دو را ترک کردند و به دنبال دیگری رفتند!چرا که قصدشان تنها ارضای نیاز توجه است!

همیشه میگویند اگر میخواهی یک ایده،یک ایدئولوژی یا یک اصل را خراب کنی و نابود سازی از آن ایده یا ایدئولوژی بد دفاع کن!

×بحث منطقی و علمی بین گروه اول اسلامگرایان و گروه اول خدا ناباوران می تواند برای جامعه خرافه زده ی ما مفید واقع شود . اما گروه دوم اسلامگرایان میتواند آسیبهای زیادی به جامعه وارد کنند زیرا که این گروه در دامن زدن به خرافات و حماقتهای دینی که خودشان هرگز آنها را قلبا باور ندارند اما صرفا برای تایید جامعه دینگرا و همرنگ شدن با آنان به شدت آن اعمال را تایید و درست جلوه میدهند ( به مانند فردی که قمه زدن برای امام حسین را کاری درست تلقی می کند تا انجاییکه می گوید برای امام حسین جان دادن هم کم است اما خود در مراسم محرم به زور چند عددی سینه میزند و گاهی هم سینه نزده و تمایل به گریه کردن نشان میدهد)خطری بزرگ از طرف این گروه تمام جوامع دین گرا را تهدید میکند و مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت و خرد گرایی هستند.

اما گروه دوم خدا ناباوران هم میتوانند به نوعی دیگر برای اجتماعات بشری و همینطور دستاوردهای علمی ، فرهنگی و جایگزینی خرد به جای خرافه خطرساز باشند.این عده با ابراز نظر های نابخردانه خود در هر گوشه و کنار و رفتارهایی بعضا غیر اخلاقی و یا غیر انسانی بدترین نمونه هایی از جامعه انسانهای بی خدا هستند ! و تمام دستاوردهای خدا ناباوران خرد مند و اهل مطالعه را با رفتارهای سبک سرانه استدلالهای تهی از منطق در افکار عمومی به بی راهه می کشانند.این دسته عمدتا از افرادی هستند که برای پایبند بودن به اخلاقیات انسانی مواردی که از هزاران سال پیش از پیدایش ادیان رایج امروزی و حتی ادیان سامی بیابانهای عربستان( مانند زشت بودن دزدی، دروغ، رابطه جنسی با زن یا مرد متاهل و یا رابطه جنسی با توصل به زور و و و …) نیاز مند چهار چوب تنبیهی و یا حتی گاهی شکنجه مانند هستند(مثلا چون فقط در احکام دینی جزای فردی که زنا کند و یا هر نوع رابطه جنسی غیر اخلاقی داشته باشد سنگسار و یا اعدام میشود و یا شلاق می خورد آن فرد چنین عملی را از ترس مجازات الهی انجام نمیدهد و هنگامی که متوجه میشود که خدای مربوط به احکام وجود ندارد و این احکام و مجازات ها ساختگی هستند دلیلی برای انجام ندادن این امور غیر اخلاقی نمی بینند.) و در صورت عدم وجود این چهار چوب دینی در ذهن آنان بلا فاصله پایبندی به اخلاقیات هم پایان می پذیرد. به عبارت دیگر به محض متوجه شدن بی هوده بودن دین و یا باور مذهبی خود به یکباره از نظر نظام اخلاقی سقوط کرده تا آنجایی که به هیچ گونه اخلاقیاتی پایبند نخواهند بود . در حالی که وجود اخلاق لازمه وجود انسان است نه دین ! در واقع از روزی که انسان وجود داشته ( و این ادیان شناخته شده وجود نداشتند نه یهوه و نه پدر آسمانی و نه الله ..)اخلاقیات وجود داشته است.و از آنجایی که بیشتر مردم ایران رابطه اشان با افراد بی علم ، بی خرد، و نا آگاه بهتر از افراد دانشمند و با خرد و آگاه است رفتارهای این افراد باعث میشود در افکار عمومی بی خدایان افرادی دروغگو،کم خرد،شیطانی،پایبند نبودن به اصول اخلاقی و گاهی غیر انسانی جلوه کنند.

خلاصه ی کلام اینکه اگر الان روزه هستید یا نیستید و نمیدانید که چرا اینکار را انجام داده یا نداده اید و تنها دستخوش یک سری باورهای غلط و عادت ها شده اید و حوصله ی کتاب خواندن هم ندارید،تنها از خود بپرسید چرا؟!…

وببینید شبیه به کدام از این دسته ها هستید و آنگاه هر تصمیمی که گرفتید انتخاب با شماست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر