۱۳۹۰ مرداد ۱۵, شنبه

دست بردن در ایات قران و تاریخ اسلام

اولین کتاب تاریخی که اکثر کتاب ها‌ی شیعه و سنی اون مراجعه میکنند کتاب طبقات ابن سعد است که حدوداً ۱۳۰ سال بعد از محمد نوشته شده با بررسی علمی‌ این کتاب میتوان ردّ پای سفارشات صاحبان زر و زور برای تاریخ سازی در جهت تمایلت و منافع شخصی آنها پای برد. به طور مثل پس از عالمگیر شدن اسلام بیان کردن اینکه بنیانگذار این دین فاقد هر گونه قدرت مافوق بشریست امری ناکارامد میمانست لذا علی‌ رقم اینکه خود محمد در قرآن به صراحت خود را ناتوان از آوردن معجزه میدانست (وَيَقُولُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوْلآ أُنزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِّن رَّبِّهِ إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ -و كافران مي گويند : چرا از سوى پروردگارش معجزه اى بر او نازل نشده ؟ تو فقط بيم دهنده اى وبراى هر قومي هدايت كننده اى است . الرعد )۱۴
ولی‌ کارگزارن قدرت بیش از ۴۰۰۰ معجزه برای محمد ذکر میکنند.
باید این نکته را هم متذکر بشوم که این جعل و دروغگویی چیزی نبود که در زمان بعد از محمد اختراع و ابداع شده باشد . در زمان رسالت محمد هم هرگاه ایشان نیاز به آیه یا سفارشی از جانب الله داشت بلا فاصله جبرئیل به کمک او میشتافت که حتی یک بار عآیشه در این خصوص به محمد گفت که انی اری ربک يسارع فی هواک یعنی‌ می بينم الله به انجام خواهشهای نفسانی تو می شتابد. که محمد با عایشه به من شک نکن قایله را ختم میکند.

تنها تفاوت این بود که چون محمد ادعای وصل بودن به مقام بالاتر (الله ) را داشت خود به این گونه گفتارمیپرداخت در صورتی‌ که متاخرین به علت عدم اتصال به وحی (خودشان تولید کننده اینگونه کلمات نبودند ) به جعل تاریخ میپرداختند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر